• Header1
  • Focus Apps op tablet en smartphone
  • Header2

Complimententaart voor de 'Geen-Gezeur-Garantie' van Brabantia

Complimententaart voor de 'Geen-Gezeur-Garantie' van Brabantia

 
De winnaar van de maand november is ……. Brabantia. En wel vanwege de Brabantia “Geen-Gezeur-Garantie”.

Een simpele en tegelijkertijd warme houding die resulteert in tevreden, terugkerende klanten.
Hoe vaak komt het niet voor dat iets binnen uw huishouden kapot gaat? En ongetwijfeld zat het artikel nog binnen de garantieperiode. Maar helaas; de winkelier of fabrikant zal de garantie pas verlenen, wanneer u de aankoopbon kunt overleggen.

Laten we eerlijk zijn; heeft u die van de blikopener of de pedaalemmer ooit bewaard? Brabantia is zich daar terdege van bewust en verleent gewoon garantie; zonder zeuren. Is een deksel kapot of sluit de afvalbak niet meer; u krijgt een nieuw onderdeel thuisgestuurd. Zónder vragen te stellen of extra blokkades op te werpen.

Wordt er geen misbruik van gemaakt?
Er zijn uiteraard grenzen aan de redelijkheid en billijkheid van klachten, maar Brabantia gaat ver. In eerste instantie gaat men uit van het goede van haar klanten. En die enkeling die er misbruik van maakt? Ach, dat aantal is te verwaarlozen.

Wat kost dat wel niet?
Maar hoe vaak komt het niet voor bij bedrijven, dat eerst uitgebreid onderzocht moet worden of de schuld misschien toch niet bij de klant ligt? Soms worden er wel hele teams op gezet om de oorzaak te achterhalen. De kosten lopen vervolgens enorm op en de klant voelt zich niet serieus genomen en wordt er bovendien niet gelukkiger van.

Ab van Houdt, Executive Director Sales en CIC, verwoordt het als volgt: “Brabantia is een sterk wereldmerk. Klanten die onze hoogwaardige producten kopen, verwachten een goed product. Punt. En voldoen we niet aan de verwachting, dan doen we er alles aan om de relatie te herstellen. En ja, dat kost nou eenmaal geld; maar onze reputatie is ons heel veel waard. Veel klanten zijn opgegroeid met Brabantia artikelen; en dat willen we in de toekomst ook zo houden.

Uiteraard willen we ook weten wat we nog kunnen leren van onze klachten. Maar éérst ‘repareren’ we de klant; daarna onderzoeken we het pas. Het is zelfs een keer voorgekomen dat we een defecte blikopener van een concurrerend merk ontvingen. We hebben meteen een Brabantia blikopener teruggestuurd met een ludiek briefje er bij.

Het zit in ons DNA
Het is een houding die we al zo’n 25 jaar willen uitstralen. Het zit in het DNA van de organisatie en is voor de medewerkers eigenlijk niets speciaals meer. Daarom was men bij Brabantia enigszins verrast door de aandacht toen Dave Wurms, beheerder van de Linkedin Group Klachtenmanagement, vanochtend langskwam met een grote Complimententaart.

Brabantia, gefeliciteerd! Namens de Linkedin Group Klachtenmanagement

Foto´s vindt u hier

PS: - Heeft u een collega die uitzonderlijke klachtenmanagement kwaliteiten heeft? - Kent u een klachtenmanagement initiatief wat eens goed in de schijnwerpers mag staan? - Of kent u een bedrijf wat volgens u uitblinkt in klachtenmanagement? Laat het ons weten met een korte motivatie via het contactformulier en wie weet wordt uw suggestie wel beloond met een heerlijke taart. 

 

Contact
Crown Business Center
Welcome CCS
Ericssonstraat 2

5121 ML RIJEN
T 013-571 88 44