• Header1
  • Focus Apps op tablet en smartphone
  • Header2

NPS® op vakantie

Heb jij dat ook wel eens; dat je jouw werk in de vakantieperiode toch niet helemaal thuis kunt laten?

Ik maak me daar helaas ook schuldig aan. Met name het NPS gedachtengoed reist onbedoeld met me mee. Moet het wel doseren van het thuisfront, maar als je werk je hobby is (of andersom) maakt dat niet zoveel uit, toch?

Zoals het vaak gaat op vakanties, bezoeken ook wij regelmatig de lokale horeca gelegenheden. We houden nogal van afwisseling en eten niet vaak tweemaal in dezelfde gelegenheid. Gewoon omdat we van afwisseling houden.
En na elk bezoek stel ik mezelf onbewust de vragen: “Ben ik enthousiast?” en ”Zou ik dit restaurant aanbevelen aan familie, vrienden of kennissen?” Schokkend eigenlijk om te zien hoe vaak ik hierop ‘Nee’ moet antwoorden. Eigenlijk triest. Want dat betekent ook dat ik niemand hier naar toe zal sturen of dat ik zelf nog een keer terugkom. En het geld van een volgende keer zal ik dus zeker elders gaan besteden.

Daarom ben ik er nog meer van overtuigd dat het zó belangrijk is om de gasten een mooie ervaring te bezorgen. Net die extra stap te doen, er voor zorgen dat de gast een enthousiast gevoel aan zijn bezoek overhoudt. Die investering is het echt waard. Juist enthousiaste gasten zorgen voor extra bestedingen en voor het feit dat ook andere vakantiegangers, die het bestaan van het restaurant misschien niet eens kennen, het etablissement gaan bezoeken. Een kans die je eigenlijk niet mag missen, dus.

 

Maar soms is er een pareltje tussen al die restaurants. Zo eentje dat bij jou een grote glimlach op het gezicht tovert. Opgeruimd terras, mooie kaart, lekker eten, goede timing en vooral een enthousiaste bediening. Alles, maar dan ook alles klopt. Zo’n restaurant wat je een ‘Lebbis-ervaring’ bezorgt. Je wordt er gewoon vrolijk van.

U kunt zich vast voorstellen dat we hier meer dan eens gegeten hebben.

Groet,

Dave Wurms

PS: Wilt u ook weten wat NPS® voor uw organisatie kan betekenen? Bel me op 013-571 88 44. Tot gauw.

 

Net Promoter, NPS, and the NPS-related emoticons are registered service marks, and Net Promoter Score and Net Promoter System are service marks, of Bain & Company, Inc., Satmetrix Systems, Inc. and Fred Reichheld

 

Contact
Crown Business Center
Welcome CCS
Ericssonstraat 2

5121 ML RIJEN
T 013-571 88 44