• Header1
  • Focus Apps op tablet en smartphone
  • Header2

Welcome CCS gaat internationaal

Waarin een Tilburgs bedrijf groot kan zijn: een van de grootste producenten van huishoudapparaten in Europa kiest het Tilburgse Welcome CCS als partner voor wereldwijd klantonderzoek. De Nederlandse dochteronderneming maakt al 2 jaar naar volle tevredenheid gebruik van de NPS® methodiek, in combinatie met de klachtenmanagement software van Welcome CCS. Nu omarmt ook het Europese hoofdkantoor deze beproefde methodiek. Directeur Dave Wurms is helemaal verguld met deze keuze voor zijn bedrijf: ‘Met deze wereldspeler als klant maakt Welcome CCS een grote stap voorwaarts’.

Kritisch luisteren naar consumenten

Onze relaties stellen alles in het werk om de relatie met klanten te intensiveren en te verbeteren. ‘Om dit doel te realiseren is het belangrijk om goed en kritisch te luisteren naar de wensen en eisen van consumenten’, vertelt Dave Wurms. ‘Bedrijven willen precies weten waar klanten warm voor lopen of ontevreden over zijn. Er is niemand die dat beter kan verwoorden dan de klant zelf. Daarom is het goed om klanten regelmatig te ondervragen. Zo weet een bedrijf precies of de ervaringen van de klant kloppen met de eigen bevindingen. Komen die niet overeen, dan heeft een bedrijf een unieke kans om de service bij te stellen of te verbeteren.’

Online meten aanbevelingswaarde

Net Promoter®Score (NPS®) is een eenvoudig en krachtig instrument om met één enkele vraag de klanttevredenheid of beter de aanbevelingswaarde te meten. Zo krijgen bedrijven direct een indicatie van het groeipotentieel. ‘De NPS® peilt in welke mate klanten een bedrijf zouden aanbevelen bij vrienden, familieleden of collega’s’, vervolgt Dave Wurms zijn verhaal. ‘Bij deze internationale organisatie gaan we de NPS® methodiek ook op grote schaal inzetten. Na verschillende contactmomenten ontvangen klanten automatisch een verzoek om mee te werken aan het NPS® onderzoek. Vanzelfsprekend in hun eigen taal.’

Trots

Volgens planning wordt de NPS® methodiek in 2014 uitgerold in Europa. Dave Wurms is trots dat voor Welcome CCS gekozen is. ‘Het is een grote stap voor ons bedrijf. Deze stap voorwaarts past uitstekend bij de ambities die we voor de toekomst hebben.’

 

Net Promoter, NPS, and the NPS-related emoticons are registered service marks, and Net Promoter Score and Net Promoter System are service marks, of Bain & Company, Inc., Satmetrix Systems, Inc. and Fred Reichheld

 

Contact
Crown Business Center
Welcome CCS
Ericssonstraat 2

5121 ML RIJEN
T 013-571 88 44