• Header1
  • Focus Apps op tablet en smartphone
  • Header2

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten. Of toch wel?

Borrelnootjes. Een kennis van me is er dol op. Sommige smaken vindt hij niet te versmaden. Andere kunnen hem minder bekoren. In die tweede categorie valt de smaak ham/kaas van een bekend huismerk. Hij heeft ze ’s avonds voor de televisie geproefd en hij kon maar één conclusie trekken: veel te zout. 
Hij dacht: weet je wat, laat ik daar de consumentenservice van deze supermarktketen eens van op de hoogte brengen. Wat denk je dat er gebeurde? 

Borrelnootjes

Afhandeling klachten
Soms slaat mijn klachtenmanagement-hart over van verbazing als ik hoor hoe een bedrijf een opmerking of klacht van een klant afhandelt. 
Deze keer sloeg het bijna op hol van blijdschap. Mijn kennis kreeg een reactie waar veel bedrijven lering uit kunnen trekken. 
In eerste instantie had de supermarkt de klacht voorgelegd aan de leverancier. 
Die was uitgesproken: de referentie samples zijn niet te zout. Dat vond hij zelf. En ook de productspecificaties wezen dat uit.

Smaaktest
De supermarktketen begreep de klacht van mijn kennis wel. Waarschijnlijk had de serviceafdeling nog meer klachten over de gewraakte borrelnootjes gekregen. Besloten werd om de cocktailnoten aan een smaaktest te onderwerpen. 
Je raadt het al: het testpanel was het roerend met de klager eens. Te zout was het unanieme oordeel.

Attentie
De producent heeft de receptuur van de ham/kaas-borrelnoten aangepast. 
Mijn kennis kreeg een kleine attentie voor de moeite die hij had genomen. Hij ontving een cadeaukaart die hij in de supermarkt mocht verzilveren.

Dikke PLUS
Ik word gelukkig als ik dit soort verhalen hoor en lees. De supermarkt krijgt van mij een dikke PLUS.
En dat is nog niet alles: ik nomineer het bedrijf ook meteen voor de volgende Complimententaart.

Dave

     

Contact
Crown Business Center
Welcome CCS
Ericssonstraat 2

5121 ML RIJEN
T 013-571 88 44