• Header1
  • Focus Apps op tablet en smartphone
  • Header2

Met de mond vol tanden

Met de mond vol tanden

Het komt niet vaak voor, maar soms weet ik gewoon even niets meer te zeggen.
Dan ben ik zo overdonderd door de overtuiging van de ander, dat ik even niet direct
op de juiste antwoorden kom.

Laatst had ik zo’n onderonsje met een ondernemer uit de Bouw. We hadden een gesprek over het verhogen van de klanttevredenheid. Echt belangrijk vond hij het niet.

Excuus aanbieden essentieel onderdeel van klachtenmanagement

Excuus aanbieden - Klachtenmanagement

Hoe kunnen klachten zodanig worden opgelost dat klagers loyaal worden of blijven en positieve- in plaats van negatieve word of mouth gaan verspreiden? Enkele aanwijzingen die uit onderzoek naar voren komen.

De halfjaarlijkse bandenwissel

De halfjaarlijkse bandenwissel

Ik ben neergestreken bij de Tilburgse vestiging van een landelijke Bandenservice-keten voor mijn halfjaarlijkse bandenwissel. En kijk toch altijd weer (kritisch) uit naar de wijze hoe de serviceverlening georganiseerd is. Noem het maar beroepsdeformatie.

Zo’n 3 jaar geleden kwam ik hier voor het eerst en had de slechtste ervaring ooit.

Klagerstypologie helpt werken aan klantverbinding

 Klagerstypologie helpt werken aan klantverbinding

Hoe reageer je als bedrijf wanneer een klant met een klacht komt? Wimpel je deze af of probeer je de klant tegemoet te komen? Mensen die klagen willen serieus genomen worden. Als de klager ontevreden is over de afhandeling van zijn/haar klacht dan zal deze er nog lang over blijven klagen.

Wanneer deze klant naar tevredenheid wordt geholpen zal deze het bedrijf juist prijzen en de positieve afhandeling wellicht delen met anderen. Om beter te verbinden met klagende klanten ontwikkelde de Service Science Factory aan de Universiteit van Maastricht drie klagerstypen.

In therapie voor klachtenfobie

In therapie voor klachtenfobie

Op klachten kun je sturen. Dat is de visie van Eric de Haan, consultant van Seven en warm pleitbezorger van klantgevoeligheid.

Hij brengt onder meer het fenomeen klachtenfobie voor het voetlicht en adviseert bedrijven: ga in therapie!

Contact
Crown Business Center
Welcome CCS
Ericssonstraat 2

5121 ML RIJEN
T 013-571 88 44