• Header1
  • Focus Apps op tablet en smartphone
  • Header2

 Bert van den Heuvel van Vorm Service & Onderhoud: 

"Dankzij SCM7 de klant weer als koning"

 

Door: Douwe Frerichs

Het in Papendrecht gevestigde Bouw- en ontwikkelingsbedrijf VORM is ontstaan in 1919 en van een kleinschalig bedrijf uitgegroeid tot een bouwer, die behoort tot de top 25 van ons land. Er werken zo'n 300 mensen bij VORM, wiens werkgebied voornamelijk midden-Nederland bestrijkt. Door een toename in het aantal opgeleverde woningen werd eind 2008 de behoefte aan een goed registratie systeem voor garantie en klacht meldingen steeds groter. Na het testen van diverse in de markt aanwezige software pakketten door de medewerkers van de afdeling service en onderhoud is begin 2009 gekozen voor de aanschaf van het nieuwe meldingen en klachtensysteem van Welcome CCS. Van den Heuvel was bereid zijn ervaringen met Welcome CCS met ons te delen.

 

"Nadat VORM Service & Onderhoud is gestart met klachtenmanagement, is het aantal klachten en opmerkingen over de door ons opgeleverde nieuwbouwwoningen flink gestegen", valt Van den Heuvel met de deur in huis. Dat klinkt als de omgekeerde wereld: je investeert in een nieuw systeem en prompt stromen de klachten binnen. Hij grinnikt: "We waren ons er echt wel van bewust dat aan ons oude systeem van alles mankeerde. Men hobbyde er maar wat omheen. Het was niet helder wie een klacht behandelde en in welk stadium deze zich bevond. Klachten werden geregistreerd in Excel-bestanden. Het kan haast niet anders dat sommige ervan in bureaulades zijn beland. Een ongewenste situatie, want vanzelfsprekend is ook bij ons bedrijf de klant de koning."

 

Van den Heuvel is door de resultaten zeer te spreken over het geleverde maatwerk van Welcome CCS. "Dit was precies wat we nodig hadden. In onze afdelingsnaam zit het woord ‘service' verwerkt. In dat kader willen we de kopers van onze woningen juist dat stukje extra zorg bieden. De term ‘klacht' dekt bij oplevering van nieuwbouwwoningen eigenlijk de lading niet. Het zijn meestal bouwkundige op- en aanmerkingen die binnen de garantieperiode aan het licht komen."

Van den Heuvel kwam enkele jaren geleden met Welcome CCS in contact. "Niet alleen het product sprak mij aan, het enthousiasme van de medewerkers en de kennis van zaken, bezorgde mij al snel een goed en vertrouwd gevoel. De mensen van Welcome CCS namen de tijd, deden uitgebreide testen en legden de werking en mogelijkheden van het systeem tot in de finesse uit. Toen vervolgens ook nog eens bleek dat hun offerte scherp was, zijn we met elkaar in zee gegaan. Nu kan ik stellen dat we daar geen moment spijt van hebben."


Bij de afdeling VORM Service & Onderhoud werkt een vijftal medewerkers met het systeem dat volledig geautomatiseerd de klachten verwerkt. Er kan binnen een oogwenk in beeld worden gebracht in welk stadium een klacht zich bevindt. Meerdere mensen kunnen in het systeem werken. De order- en werkbonnen aan de drie medewerkers buiten, worden vanuit het pakket direct verstuurd en de klanten krijgen snel inzicht in de status en behandeling van hun klacht. "Het systeem is geheel aangepast aan onze wensen en eisen. Gericht op zowel onze klanten als de gebruikers, in de eigen huisstijl en volledig geautomatiseerd. De klant wordt op zijn wenken bediend en onze mensen behouden het overzicht. We krijgen dan ook steeds vaker een compliment over de wijze en snelheid waarmee de klacht is behandeld", besluit Bert van den Heuvel.


 

  • BoschBosch
  • Dura-VermeerDura-Vermeer
  • Dremefa-BobikeDremefa-Bobike
  • Boele--Van-EesterenBoele--Van-Eesteren
  • GaggenauGaggenau
  • CAKCAK
  • Geveke-Bouw--OntwikkelingGeveke-Bouw--Ontwikkeling
  • HurksHurks
  • VDLVDL
  • VialleVialle
  • HandicareHandicare
  • OmronOmron
  • SiemensSiemens
  • Gemeente-AmsterdamGemeente-Amsterdam
  • Haust-Continental-BakeriesHaust-Continental-Bakeries
  • Vorm-BouwVorm-Bouw
  • VestiaVestia
  • Voestalpine-PolynormVoestalpine-Polynorm
  • Zwart wit    Balay Aangepast
  • LAGARDERE TRAVEL RETAILGrijs

Contact
Crown Business Center
Welcome CCS
Ericssonstraat 2

5121 ML RIJEN
T 013-571 88 44